Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

3ος ὕμνος

Ποιός μπορεῖ νά κατανοήσει

τή δόξα τοῦ Θεοῦ στόν οὐρανό;

Ποιός γνωρίζει τίς εὐεργεσίες

τοῦ Θεοῦ στόν ἄνθρωπο

γιά τήν σωτηρία τῆς ψυχῆς του;

Ποιός κατανοεῖ τή σοφία τοῦ Θεοῦ

γιά νά ἐρμηνεύσει τά ἔργα

τῆς δημιουργίας του;

Ποιός μπορεῖ νά ξεφύγει

ἀπό τόν ὀφθαλμό τοῦ Θεοῦ,

ἀπό τήν ἀόρατη παρουσία Του,

Ποιός μπορεῖ ἐπάξια

νά ὑμνήσει καί νά δοξάσει

τόν ὑπερούσιον Θεό

τόν δεδοξασμένον ἀπό ἀγγέλους,

Χερουβίμ και Σεραφίμ;

Ποιός μπορεῖ νά ξεπλύνει

τό πλῆθος τῶν ἁμαρτιῶν του

χωρίς τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ

καί τά δάκρυα τῆς μετανοίας;

Ποιός εἶμαι ἐγώ

ἀδύνατος καί ἁμαρτωλός

νά δέχομαι τόν ἀπρόσιτον,

αἰώνιον καί δυνατό

Ἰησοῦ Χρσιτό, τόν σωτήρα τοῦ κόσμου

νά κοινωνῶ τό Σῶμα καί Αἷμα Του;

Ἡ ὅλη ψυχή μου δονεῖται

ἀπό ἀγάπη πρός τόν ἐσταυρωμένο

ζῶντας τή δόξα τοῦ Θεοῦ

λαμπόμενος ἀπό τό φῶς

τῆς θείας παρουσίας Του

παραδινόμενος στη Θεϊκή ἀγάπη Του

καί δεχόμενος τή θεία γλυκύτητα

τῆς θείας κοινωνίας τῆςμεταλήψεως

τοῦ ἀχράντου σώματος Του καί

Ζωοποιοῦ Αἷματός του.

Ἡ καρδιά μου χαίρεται ἅπειρα

τό μέγα θαῦμα τῆς τελείας ἀγάπης

τῆς μετουσιώσεως τοῦ ἅρτου

καί τοῦ οἵνου σέ θεῖον Σῶμα

καί θεῖο Αἷμα τοῦ Ἰησοῦ Χρσιτοῦ.

Ὅλος εἶμαι τυλιγμένος

ἀπό τό φῶς τῆς Τριαδικῆς Θεότητος

καί μένω ἔκπληκτος

πού κατοικεῖ μέσα μου

ὁ Ἰησοῦς Χριστός

ὁ καθααρότατος καί τρισάγιος Θεός,

ὁ ἀπρόσιτος στούς ἀγγέλους,

ὁ ὑμνούμενος ἀπείρως

ἀπό τά Σεραφείμ καί Χερουβίμ.

Μένω ἔκπληκτος καί σιωπηλός

μπροστά στή θεία ταπείνωση

τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ,

στήν ἄμετρη φιλανθρωπία Του

στή Θεϊκή εὐλογία Του

καί μέ γλώσσα σεμνή

ὁμολογῶ τήν ἁμαρτωλότητά μου

ὥστε ἡ κάθε ἐπιθυμία μου

νεκρώνεται μπροστά στήν μετανοία μου

ζητῶντας τό μέγα ἔλεος του

μέ συντετριμμένη καρδιά

καί ταπεινή καρδιά

καί ταπεινή ψυχή.

Ποιός νοῦς μπορεῖ ἄξια

νά σέ δοξάσει στόν κ΄σομο

καί νά φανερώσει τήν Τριαδική Θεότητά Σου

ὥστε νά κατανοήσουν οἱ πολλοί

τήν ἀπρόσιτη Παντοδυναμία Σου

καί τήν ἄσβεστη ἀγάπη σου

πρός τό ἄνθρώπινο γένος.

Ἡ καρδιά μου ζεῖ τή θεότητά Σου

μέ τή λάμψη τοῦ Θεϊκοῦ φωτός

καί Θεῖος ἔρωτας ἀνάβει τήν ψυχή μου

καί θεῖος πόθος φλογίζει τή ζωή μου

γιά νά ζήσω τά ἄρρητα μυστήρια

τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ

δοξάζοντας τόν Πατέρα τόν ἄναρχον,

τόν Υἱόν τόν μονογενῆ

καί τό Πνεῦμα τό Ἅγιον. Ἀμήν.